Veien til logo

Da er endelig en ny brikke i puslespillet klart, nemlig logo. Det har vært en oppgave som har trengt grubling, og mye fram og tilbake, men takket være gode forslag og tålmodighet fra utformer Espen Varslot ved WOW Medialab, har vi endelig kommet fram til et forslag som traff meg rett i skrivehjertet.

Her ser du resultatet:Sort

Bestillingen var en enkel logo, hvor bedriftsnavnet kommer tydelig fram, som kan brukes som et slags stempel på mine produkter, og som gjerne skulle ha en touch av tekstproduksjon.

Espens tanke bak logoen er at det hele er ei skriveblokk, med mange tekstlinjer, og hvor Jøtulverk utheves midt i teksten. Så enkelt, så genialt. Jeg falt pladask. Hjertelig takk til deg Espen.

Underveis har vi lekt oss litt med ulike fargevarianter, men det ble rett og slett for vanskelig å ta stilling til for ei som liker det aller best svart på hvitt, eller omvendt. Så i startpakken har jeg en variant i svart og en i hvitt. Og hvem vet hva jeg blir med på når tiden går. Jeg må bare «bo meg inn først», som det heter på husspråket.

Mulighetene er i alle fall mange. Og linjene i logoen blir det veldig spennende å bruke i den videre profilutformingen av Jøtulverks produkter.

Berit

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.